Paskelbta  Rgp 10, 2017

VERSLUMO UGDYMUI

Energingesnės bendrovės link : kaip vadovai įgyvendina pokyčius / Jonas Ridderstråle, Mark Wilcox ; [iš anglų kalbos vertė Audronė Rimkutė]. – Vilnius : Verslo žinios, 2008 ([Vilnius] : Logotipas). – XIV, 206 p. : iliustr. ; 25 cm. – Orig. antr.: Re-energizing the corporation. – Virš. antr. ir aut. nenurodyti. – R-klė: p. 197-206. – Tiražas 1200 egz.. – ISBN 978-9955-460-86-2 (įr.)

NK Energingesnes bendrovesTurite labai greitai bėgti, bent jau tam, kad neatsiliktumėte nuo kitų. Girdėtas posakis. Iš esmės, juo nusakomas pokyčių tempas ir mastas, t. y. nė vienas nei šiandieniame versle, nei asmeniniame gyvenime negalime leisti sau stabtelėti. Nesvarbu, siekiate būti geriausiu savo srities specialistu, ar valdyti novatoriškiausią tam tikros srities bendrovę. Kaip tai padaryti? Kaip vadovauti, kad spėtumėte su pokyčiais? „Verslo knygų lentynos lūžta nuo iliustruotų leidinių, argumentuojančių, kodėl žmonės ir organizacijos turi keistis. Greta jų guli kitos knygos, aiškinančios žmonėms ir organizacijoms, kaip jie turi elgtis, norėdami pasikeisti. Mums tai visada atrodė nesuprantama ir neveiksminga. Norėdami keistis, žmonės ir organizacijos turi suprasti ir pasikeitimo priežastis, ir būdus – ir kodėl, ir kaip. Nė vienas iš šių dviejų dalykų negali atstoti kito.“ Taip savo knygą „Energingesnės bendrovės link“, kurią Lietuvoje išleido „Verslo žinios“, pradeda Jonas Ridderstråle‘is ir Markas Wilcoxas. Būtent dėl šios priežasties, t. y. tam, kad būtų aiškiai aptartos pasikeitimo priežastys ir būdai, knygą sudaro dvi dalys. Pirmoje dalyje, parašytoje J. Ridderstråle‘io, keliami klausimai, kuriuos verta užduoti sau, jei norite būti aktyvūs ateityje. Antroje dalyje siekiama atsakyti į klausimą, kaip įgyvendinti pokyčius, t. y. paaiškinti antrąjį lygties kintamąjį. Pokyčių modeliui M. Wilcoxas pritaikė savo 25 metų darbo korporacijose patirtį. Šioje dalyje daugiau kalbama apie praktinius dalykus. Joje pateikiamas ne sėkmės receptas, o idėjų, veiksmų, geros ir blogos patirties rinkinys, apimantis ir daugybę pavyzdžių apie tai, ką kasdien veikia vadovai, įgyvendindami pokyčius. Žinoma, abi šios knygos dalis galima skaityti atskirai. Tačiau priežastys ir veikimo būdai yra glaudžiai susiję dalykai. Juk paprastai sužinojus „kodėl“, siekiama sužinoti ir „kaip“. Teorija ir praktika Nepaisant to, kad patys autoriai pirmą knygos dalį apibūdina veikiau kaip teorinę, joje keliamos mintys nuolat grindžiamos gausiais praktiniais pavyzdžiais. J. Ridderstråle‘is joje kalba apie talentų karus ir apie tai, kodėl gabiausi darbuotojai tiek daug reikalauja iš savo vadovų, taip pat apie meistriškumą ir aktyvų vadovavimą, vadybos aukas, sprendimų atskyrimą ir žmonių galios didėjimą, pasitikėjimą ir drąsą. Antroje, M. Wilcoxo rašytoje knygos dalyje nagrinėjami „kaip“ elementai. Taigi, remiantis konkrečiais praktiniais pavyzdžiais, aptariama, kas yra vizijos kūrimas ir kokie jo elementai. Autorius nagrinėja, kas yra įtraukimas, įgyvendinimas ir kokios yra jų dedamosios. Kalbama ir apie tai, kaip ugdyti vadovus bei su kokiais iššūkiais jie susiduria. Taigi šioje knygoje autoriai pristato savo požiūrį, kaip reikia vadovauti, kad jūs ir jūsų komanda įgyvendintų pokyčius. Tai konkretus požiūris, suformuotas remiantis tyrinėjimais. Jonas Ridderstråle‘is priklauso Europos verslo guru naujosios kartos avangardui. Kas dveji metai sudaromame pasauliniame vadybos teoretikų reitinge The Thinkers 50 jis (ir jo ankstesnysis kolega Kjell A. Nordström) užima tryliktą vietą.  Dėl bekompromisio, vaizduotę kaitinančio ir, neabejotinai, naujo požiūrio į šiuolaikinį verslą jis tapo vienu populiariausių ir labiausiai vertinamų lektorių. Jonas konsultavo ne vieną tarptautinę korporaciją ir padėjo plėtoti veiklą „Swedish Management Group“ – vienai pirmaujančių Skandinavijos vadybos plėtros kompanijų. Jonas turi verslo administravimo magistro ir filosofijos daktaro mokslo laipsnius. Šiuo metu jis yra Ashridge‘o verslo mokyklos Jungtinėje Karalystėje vizituojantis profesorius. Markas Wilcoxas įsteigė Didžiosios Britanijos konsultavimo įmonę „RedThread Consulting“. Jos klientai – „Sony“, Britanijos armija ir „Hilton”.

Kategorijos Leidiniai verslui
Pasidalinti įrašu
  • 54,392
EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS VERBŪNŲ BIBLIOTEKOJE
SAVĘS PAŽINIMO IR TOBULĖJIMO LINK

Nėra komentarų