Paskelbta  Rgs 06, 2017

GINKŪNŲ BIBLIOTEKOS SENJORŲ KLUBO „GABIJA“ IŠVYKA Į ŽIEMGALOS KRAŠTĄ

Paskutinę vasaros dieną, rugpjūčio 31 d., Ginkūnų bibliotekos senjorų klubo „Gabija“ narės vėl išsiruošė į kelionę. Šį kartą viešėjome vaizdingame Žiemgalos krašte – Joniškyje ir Žagarėje. Kelionėje mus lydėjo Rasa Kelpšienė, Seimo nario Vitalijaus Gailiaus padėjėja. Išvykos metu pirmiausia aplankėme unikalų, vienintelį Lietuvoje Krepšinio muziejų, kurio įkūrėjas ir vadovas Leonas Karaliūnas, entuziastingai ir vienu metu pasakoja, rodo ir fotografuoja. Muziejuje supažindino su Lietuvos (ir Joniškio) krepšinio istorija, papasakojo apie saugomus eksponatus. Stebėjomės didžiuliais krepšininkų – A. Sabonio, A. Žukausko ir kt. – sportiniais bateliais, turėjome progą apsivilkti garsių krepšininkų marškinėliais. Aplankę muziejų patraukėme į miesto centre išlikusį ir gražiai atnaujintą dviejų sinagogų kompleksą, kurį sudaro du mūriniai, lygiagrečiai stovintys pastatai: „Baltoji“ ir „Raudonoji“ sinagogos.

Maloniai pasivaikščiojome renovuotoje Žemaičių gatvėje: ant vieno pastato sienos galima pamatyti žymiausių su Joniškiu siejamų asmenybių portretus.

Toliau išvykos maršrutas nusidriekė į Žagarę, prie Švėtės upės, įsikūrusį miestą. Žagarės dvaro rūmuose įsikūrusioje regioninio parko direkcijoje apžiūrėjome įspūdingą Lietuvos medžioklės trofėjų ekspoziciją ir dar 10 ekspozicijos kambarių, kurių kiekviename pateikiama vis skirtinga tema: kelionė Žagarės laiko upe; medžioklė; tautos, daugiau nei 200 metų gyvenusios kartu; amatai; arkivyskupas Julijonas Steponavičius ir Barbora Žagarietė; Vyšnių festivalis ir žirgai; regioninio parko gamtiniai lobiai.

Turėjome puikią galimybę pasigrožėti siauromis istorinėmis Žagarės gatvelėmis, turgaus aikšte, raudonų plytų namais, statytais daugiausia žydų ir nedidukais mediniais nameliais. Apsilankėme Senojoje Žagarės bažnyčioje, pastatytoje ant Barboros kalnelio, garsėjančioje Barboros (Žagarietės) Umiastauskaitės (1628-1648) atminimu.

Pravažiavę šalia kelio besidriekiantį Žagarės ozą ir Žvelgaičio piliakalnį mūsų dar laukė nė kiek ne mažiau įdomi ekskursija Joniškio priešgaisrinėje gelbėjimo tarnyboje. Tuo metu dirbusios pamainos vadas papasakojo apie darbo specifiką. Parodė, kokia technika aprūpintos ugniagesių mašinos, pademonstravo, kaip veikia deguonies kaukės ir kita įranga. Ekskursijos pabaigoje laukė smagiausia dalis – ,,gaisro gesinimas“: ugniagesiai pademonstravo, kaip veikia vandens siurblys, kokia stipria srove vanduo veržiasi iš žarnos.

Baigiantis įspūdžių kupinai dienai, grįžome namo, mintyse planuodami naujus įdomius maršrutus po Lietuvą…