2019 m. spalio 19–20 dienomis įvyko ir antroji, sudėtingiausia, bet daugiausiai susidomėjimo sulaukusi Kuršėnų Vytauto Vitkausko bibliotekos Vaikų literatūros skyriaus vykdomo projekto „Medijos – kūrybinės technologijų dirbtuvės“ veikla, dieninė edukacinė-kūrybinė žaidimų kūrimo stovykla. Veiklos vyko net dvi dienas vos su keletą minučių trukusiomis pertraukomis pasitarimams ar pasistiprinimui maistu. Toks didelis krūvis nebuvo numatytas stovyklos lektoriaus, programuotojo Karolio Norkūno ar projekto vadovės Karolinos Jasiukevičiūtės. Didelius tikslus ir iššūkius išsikėlė patys stovyklos dalyviai, kurie vis entuziastingiau grįždavo prie pradėto žaidimo kūrimo projekto.
Pirmąją stovyklos dieną, kaip ir buvo numatyta, susirinkusieji susipažino su stovyklos tikslu: sukurti kompiuterinio žaidimo prototipą ir per praktinius užsiėmimus išmokti valdyti pagrindinį žaidimų kūrimo įrankį – Unity. Užsiėmimo pradžioje lektorius trumpai apžvelgė žaidimų kūrimo industriją, kokios įmanomos žaidimų kūrimo programos, principai, veikimo mechanika. Vėliau pereita prie esminių užsiėmimo dalykų. Vaikai ir jaunimas, gavę lektoriaus užduotis, bandė kurti personažus, kompozicijos elementus, maketavo grafinį dizainą, programavo, gilinosi į garso takelio formavimą ir taip susipažino su Unity programos pagrindais bei suderino techninių žinių įgijimą bei kūrybinį išradingumą. Galutinis dienos rezultatas džiugino visus: lektorių, projekto vadovę, pačius kūrėjus ir stovyklą stebėjusius asmenis. Stovyklos dalyvių bandomi darbai buvo ne tik spalvingi, išradingi, bet ir užprogramuoti judėjimui.
Antroji stovyklos diena ne mažiau įspūdingesnė už pirmąją. Susirinkusiuosius, dėstytojas supažindino su jau paruoštais tekstais, idėja dienos darbui. Dalyviai buvo suskirstyti į komandas, kurios gavo temines kūrybines užduotis, žaidimui sukurti. O žaidimas apie Šiaulių rajono krašte esančias istorines ir kultūrines vertybes: kultūros, gamtos, laisvės paminklus ir piliakalnius. Jaunieji kūrėjai nieko nelaukę ėmė atlikti pavestas užduotis. Kūrė personažus, objektus, garso takelį, piliakalnių dizainą, programavo projekto aplinką, suvedinėjo tekstus, kodavo reikiamas formules, skirtas žaidimo veikimui. Žinoma, netrūko ir diskusijų dėl žaidimo sekos, teko priimti sprendimus dėl žaidimo realizavimo. Dienos pabaigoje, kuri pralėkė akimirksniu, dėstytojas aiškino, kaip prototipą atskirti nuo Unity programos ir juo laisvai dalintis, viešinti, eksportuoti į kitas, pvz., Android platformas (planšetes ar mobiliuosius įrenginius).
Dviejų dienų dieninė edukacinė-kūrybinė žaidimų kūrimo stovykla tuo nesibaigė. Dalyviai nuotoliniu būdu bendraus su lektoriumi ir toliau užbaiginės žaidimo paskutines detales, kurios reikalingos galutiniam prototipo pristatymui.
Karolina Jasiukevičiūtė,
Kuršėnų Vytauto Vitkausko bibliotekos vedėjos pavaduotoja
Projektą remia
Projekto partneris
Projektą vykdo
Nėra komentarų